Tilbake til toppen
Del

GENERELLE RETNINGSLINJER

Velkommen tilbake til frisørtime

Vi gleder oss til å se våre kunder tilbake for frisørtime når vi åpner for drift igjen fra mandag 27. april. I den forbindelse er det noen retningslinjer både kunder og behandlere må følge for at alle skal oppleve en forsvarlig behandling under frisørtimen.

TIL DEG SOM KUNDE

Bestille og møte til frisørtime

Vi opplever stor pågang av kunder som ønsker frisørtime. Mange av dere som hadde frisørtime opprinnelig i perioden vi har hatt stengt har fått ny tid. Dersom du ønsker å bestille frisørtime hos oss i tiden fremover, kan du kun møte til frisørtimen din dersom du er helt frisk og symptomfri. Hvis du opplever symptomer som disse skal du IKKE møte til frisørtimen din.

    • hoste
    • slitenhet eller utmattelse
    • feber
    • tretthet
    • pustebesvær
    • muskelsmerter

Ta kontakt med oss dersom du får symptomer eller blir syk, eller sitter i karantene så finner vi ny tid til deg. Avbestilling av frisørtime gjøres fortrinnsvis på telefon.

Møt opp til riktig tid, vi har redusert ventegruppeplass for kunder, og vi oppfordrer deg til å vente utenfor eller ankomme presis. Dersom vi opplever forsinkelser kan det hende vi ber deg komme tilbake.

Når du ankommer til frisørtimen har vi hånddesinfeksjon stående tilgjengelig rett innenfor døren som vi ber deg benytte både ved ankomst og før du går etter frisørtimen din.

FOR ALLES SIKKERHET

Behandling i salongen

Behandling hos oss er underlagt retningslinjer fra myndighetene for å redusere smittespredning, du vil derfor oppleve at frisørtimer hos oss er annerledes enn tidligere.

Alle våre ansatte har gjennomført smittevernskurs og er kjent med tiltak som gjelder for virksomheten. Vi har plassert ut informasjon i våre lokaler, på toaletter og ved arbeidsplasser som gir deg som kunde informasjon om en del av disse tiltakene.

Vi innfører obligatorisk hårvask for alle kunder. Arbeidsplassene er fysisk adskilt med pleksiglass og større avstand enn tidligere (minst 1 meter). Våre stylister jobber kun med én kunde av gangen.

Vi serverer ikke mat eller drikke slik vi har gjort tidligere under ditt besøk hos oss.

Håndvask utføres hyppig og etter gjeldende retningslinjer. Hånddesinfeksjon er tilgjengelig for deg som kunde på bordet foran deg under behandlingen og ellers på strategiske steder i lokalene.

Renhold

Vi har skjerpet våre renholdsrutiner i forbindelse med gjenåpning. Arbeidsplasser, stoler, bord og andre flater som kunder kommer i kontakt med rengjøres mellom hver konsultasjon. Utstyr som gjenbrukes desinfiseres mellom hver konsultasjon.

Håndklær og kapper vaskes etter hver bruk.

Kunde- og personaltoaletter rengjøres hyppig, minst én gang pr dag. Vaskesone og vaskestoler rengjøres også minst én gang pr dag. Selve vaskestolen og flater kunder kommer i kontakt med rengjøres mellom hver kunde.

Dørhåndtak, bankterminal, kasse og andre kontaktflater som hyppig berøres desinfiseres og rengjøres hyppig.

Blader og annet lesestoff som tidligere har vært tilgjengelig i ventegruppe og under behandling er nå fjernet for å unngå smittespredning.

VI SVARER DEG GJERNE

Spørsmål?

Det er naturlig at oppstarten etter en periode som vi nå har vært gjennom medfører noe usikkerhet og redusert kapasitet.

Dersom du har spørsmål om frisørtimer er du velkommen til å ta kontakt med oss, enten på telefon 32 13 24 04 eller via vårt kontaktskjema, så skal vi svare deg så godt vi kan.

Denne siden oppdateres dersom vi endrer noen av våre rutiner og retningslinjer relevant for deg i forkant av ditt besøk hos oss.

Du finner mer informasjon om hvordan vi legger opp vårt arbeid ved å besøke Folkehelseinstituttets veileder for virksomheter som driver én-til-én konsultasjoner.