Tilbake til toppen
Del

Kundesenter

Velkommen til vårt kundesenter

Her svarer vi på de vanligste henvendelsene vi får, og hjelper deg i forbindelse med din ordre i nettbutikken.

Ordre & nettbutikk

De vanligste henvendelsene rundt ordre og retur

Reklamasjon og retur av varer

Retur

Retur av produkter skal kun skje dersom du på forhånd har avtalt med oss eller fått bekreftet at retur skal forekomme.

Dersom du vil benytte angreretten må du kontakte oss og få bekreftet dette, eller fylle ut angrerettsskjema og betale for returporto selv. Se mer om angrerett nedenfor.

 

Reklamasjon

Dersom du reklamerer på et produkt tar du kontakt med oss i forkant, slik at vi får avklart hvorvidt du skal sende produktet i retur til oss, eller direkte til leverandør. Vi får også avklart hvorvidt du selv skal betale for returfrakt eller vi sender deg en returseddel som gjør at du slipper porto på forsendelsen.

Skadet forsendelse eller mangler

Det mangler en vare i forsendelsen min – hva gjør jeg?

Først sjekker du pakkseddelen og ser om det er restet noen produkter. Dersom et produkt er restet blir det sendt deg så raskt det kommer til lager. Normalt sett tar vi kontakt med deg før vi sender en pakke dersom varer er tomt på lager.

Dersom det mangler et produkt i forsendelsen og ingenting er restet på pakkseddel tar du kontakt med oss via kontaktskjemaet vårt, sender oss en e-post til  kundeservice@olavtryterustudio.no eller telefon 32 13 24 04 så hjelper vi deg.

 

Forsendelsen eller varen er transportskadet, hva gjør jeg?

Først gjør du en anmerkning på transportørens fraktbrev eller terminal, og så tar du umiddelbart kontakt med oss på telefon 32 13 24 04, registrerer en sak via kontaktskjemaet eller sender oss en e-post på kundeservice@olavtryterudstudio.no.

Inntil saken er avklart er det flott hvis du beholder produktet og emballasjen.

 

Jeg har mottatt feil vare eller en vare jeg ikke har bestilt

Hvis du har mottatt en annen vare enn den som står på pakkseddelen din tar du kontakt med oss på telefon 32 13 24 04, registrerer en sak via kontaktskjemaet eller sender oss en e-post på kundeservice@olavtryterudstudio.no. Vennligst oppgi ordrenummer og kundenummer, og en kort forklaring på hva som er feil.

Angrerett

Angrerett

Du kan benytte deg av angreretten din ved å følge våre rutiner for angrerett innen 14 dager etter at du har mottatt forsendelsen din.

Merk at du selv står ansvarlig for å returporto på din forsendelse, og dersom du bryter plombering på produktene vi sender deg kan du ikke benytte deg av angreretten.

Her finner du mer informasjon om hvordan du benytter deg av angreretten din.

Timebestilling og behandling

De vanligste spørsmålene for besøket i salongen

Timebestilling

Bestill time på nett

Vi ser gjerne at du bestiller time på nett, spesielt dersom du har vært hos oss tidligere og vet hva hvilke tjenester du ønsker utført. Vi benytter nettbestillingsløsning fra FixIt, og du kan bestille time på nett her, eller laste ned appen til din smarttelefon og bestille tid derfra.

 

Bestille time på telefon

I våre åpningstider tar vi imot timebestilling på telefon 32 13 24 04. Merk at dersom vi har mye å gjøre kan det noen ganger ta litt tid å få svar.

Prisforespørsel

Hva koster for eksempel en klipp og fargebehandling?

Det er like mange svar som hoder å klippe når vi skal svare på et slikt spørsmål. Vi kan ofte svare deg best dersom du tar turen innom vårt studio i Storgata 1 i Hønefoss, slik at en av våre stylister kan se håret ditt og høre deg si noe om resultatet du ønsker etter en behandling.

Vi er svært forsiktige med å gi en nøyaktig pris, spesielt på hår som tidligere har vært gjennom kjemiske behandlinger, hjemmefarging osv, da dette påvirker hvordan håret oppfører seg under en behandling hos oss. Dette kan igjen påvirke hvilke produkter og behandlinger vi må bruke for å oppnå ønsket resultat, som igjen påvirker prisen.

Dersom du vil ha eksempel på en pris for de ulike behandlingene vi tilbyr, anbefaler vi deg å sjekke vår prisliste her som gir deg en pekepinn på våre fra-priser. Merk at dette ikke er endelige faste priser, dette er å anse som en minstepris for behandlingen du ønsker.

Har du ytterligere spørsmål anbefaler vi at du ringer oss eller kommer innom vårt studio så skal vi hjepe deg.

 

En annen salong har gitt meg bedre pris, kan dere matche prisen?

Vi har våre priser basert på våre stylisters erfaring og kunnskap, kundegrunnlag og tilgjengelighet. Vi konkurrerer ikke på pris når det gjelder våre behandlinger. Vi forsøker så godt det lar seg gjøre å følge normale markedspriser, men for oss er det viktig å fremstå seriøse og verdsette håndverket som frisøryrket faktisk er.

Vi fokuserer ikke på lavest pris, men resultatet vi kan tilby deg og opplevelsen på vei dit. Men sjekk gjerne med oss i forkant av besøk hos våre konkurrenter så kanskje blir du positivt overrasket over prisen vi kan anslå for deg.

 

Hvorfor kan prisen for behandling bli høyere enn hva prislisten på nett viser?

Vi informerer alltid underveis dersom vi ser behovet for eller ønsker å tilby deg eksempelvis kur eller annen nødvendig tilleggsbehandling som kan påvirke prisen. Det kan også hende at ditt hår krever en større mengde av farge, lysning eller andre produkter som ikke gjenspeiles i prislisten på nett, dette varierer fra kunde til kunde. Dersom du er usikker eller har et budsjett å holde deg til sier du fra til oss, så finner vi en løsning på det.

Avbestilling og det å ikke møte til time

Avbestille timen din

Når du bestiller time hos oss er dette en bekreftende avtale for den tiden du ønsker å booke hos en av våre stylister. Våre stylister jobber på provisjon, og er derfor avhengige av å fylle så mye tid som mulig med arbeid.

Dersom du blir forhindret fra å møte til timen din, må du avbestille senest 24 timer før, enten ved å ta kontakt på telefon 32 13 24 04, eller sende en e-post og få bekreftelse på at avbestillingen din er mottatt innen samme frist. Det tryggeste er alltid å ringe oss med tanke på en avbestilling.

 

Jeg står fast i trafikken, jeg rekker ikke timen min!

Mye kan skje i en hektisk hverdag, og skjer det noe som gjør at du blir forsinket til timen din, ringer du oss på 32 13 24 04 og sier ifra, så gjør vi vårt beste for å løse situasjonen på en god måte. Ofte går dette helt fint hvis det er snakk om noen minutter forsinkelse, og kanskje må vi sette av ny tid til en lengre behandling hvis det er noe vi ikke rekker, men det løser vi på en god måte.

 

Jeg har glemt timen min, hva skjer?

Hvis du glemmer timen din til tross for at du har mottatt SMS-påminnelse, er det gjeldende rutine at vi fakturerer et gebyr for at du ikke møter til timen.

Ta kontakt med oss dersom du har ytterligere spørsmål.